BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 8, 2010

Masak Lemak Cili Padi..

Yer puan2 menu kita hari ini adalah telur itik ayam masak lemak cili padi..Bahan2nya..beberapa ketul cili padi..seketul bawang..beberapa bijik telur dan minyak sesedap rasa..

Sume bahan2 diblend..dan terus ditaruk ke dalam periuk..masukkan setin santan dan kunyit..sambil2 benda tu mendidih pecah2kan telur2 tersebut..maka puan2 siaplah masakan kita hari ni..

Sedap ke idak..itu lain kire hehehe :P

Dari malam semalam dok teringin, bangun je pagi dgn semangatnya pergi mencari bahan2 utk masak..masak dalam kul 2.30ptg..kul 3.00ptg siap..tapi makan kul 6 lebih sebab ada klas plak..kang dah makan, mengantuk plak dalam klas..senang je memasak ni tapi cuma malas..bile dah teringin sangat baru nak masuk dapur :P

****


Dalam klas..dah akhir2 waktu ni pikir nak balik je.. :P klas plak beberapa kerat je yg dtg..aduii...mmg bosan...tahan je la

****

Sesi Soal Jawab

Assalamualaikum ustaz

Saya ada sedikit kemusykilan..

dari apa yg saya faham..hukum hudud adalah untuk menggantikan hukuman yg akan dikenakan di akhirat kelak apabila melakukan sesuatu kesalahan..adakah benar fahaman saya ini?

jika seseorang melakukan kesalahan yg patut dikenakan hukum hudud..tetapi di negara kita hukuman tersebut tidak dilaksanakan..adakah hukuman yg akan dikenakan hanya di akhirat kelak?hukuman yg berlipat kali ganda berbanding hukum hudud...

saya ingin minta maaf jika ada tersalah bahasa

-yg ingin belajar-

W.Salam

Jika disebuah negara yang tidak melaksanakan hukum hudud seperti negara kita ini pesalah yang dijatuhkan dengan hukuman selain hudud tidak lagi akan dikenakan hudud pada akhirat dengan syarat ia telah bertaubat dengan taubat nasuha.

Adapun pesalah yang tidak dikenakan hukum hudud dan tidak pula bertubat maka ia akan dikenakan hukuman sekali lagi di akhirat nanti jika Allah swt tidak memberi keampunan kepadanya. Begitu juga pesalah yang telah kena hudud di dunia tetapi tidak bertaubat.

Jadi pesalah tidak bertanggung jawab kenapa tidak kena hudud di dunia. Pemerintahlah yang bertanggung jawab dihadapan Allah swt nanti.

Wallahua'lam


0 Gossips: