BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, September 28, 2009

Raya

Raya kali ni Ana rasa tak seronok macam dulu
Tatau la kenapa..tapi kemeriahan raya tak macam dulu
Seperti biasa..setiap kali raya Ana akan balik
Penang dan Kedah
Cuma yang ada sedikit kelainan
Raya kali ni ada perjumpaan ahli keluarga di Selama, Perak
Keturunan Panglima dari Mekong, Thailand
Baru Ana tau, keturunan sebelah mak
Dari Pattani
Ceritanya..Panglima dari Mekong ni ada 5 orang anak
5 bersaudara ni terpaksa lari ke Tanah Melayu disebabkan
Kekejaman terhadap orang Islam di Selatan Thai
Ana, adik2 dan sepupu Ana adalah generasi yang ke-7
Bila buat perjumpaan macam ni sekurang2nya
Dapat eratkan tali persaudaraan
Kalau jumpa tengah jalan sure tak tau yang kita
Berlanggar bahu tu sepupu
Family belah mak dan abah besar
Memang tak berapa kenal sangat
Mak 10 beradik..abah 9 kalau tak silap (huhu..leh lak terlupa)
Belah abah memang kami adik beradik tak berapa kenal..
Dah ramai yang tak de..
Tok dan Tokwan belah Abah pun kami tak sempat jumpa
Harap2 belah Abah pun ada wat gak family gathering macam ni

Ni gambar raya..Ana dan Altaf (sepupu) di Sik, Kedah

Thursday, September 10, 2009

10 Terakhir Ramadhan


Kita sekarang dah berada di fasa terakhir Ramadhan
Sedihnya..Rasa kejap je berlalu
Tak sempat nak rasa penat berpuasa macam dulu
Amal pun terasa sikit je
Semalam sempat berterawih di Masjid Shah Alam
Seronoknya dengar bacaan imam kat situ
Kalau kat Mekah macam mana la agaknya
Mesti terpegun dengar



Ana ingin mengucapkan
Selamat Mencari Lailatulqadar
Selamat Memperbanyakkan Amal Ibadah

Wednesday, September 9, 2009

Once in a lifetime