BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, August 23, 2010

Kini Ana datang lagi..

Tajuk nak lebih kurang sama dengan iklan je..
"Kini Tora datang lagi dengan permainan baru!"
Sure penah dengar kan :P

Hidup Ana makin hari makin menceriakan.. Sebab apa.. Jeng3..
Hari ni pi Alamanda sat.. semalam pi jenguk rumah kt Putrajaya.. saja la.. pi usha2.. biaq lama2 nnt ada penunggu plak.. huhu
Jalan sorang2 kat Alamanda mmg la tak syok.. Tapi nasib baik la ada benda nak cari.. Ada seseorang rekomen kan Ana beberapa ketul buku utk dibaca.. So Ana pi la cari tadi.. Seb bek la jumpa.. Hari ni sempat la Ana beli 4 ketul buku dan 2 magazines

Buku yang direkomenkan tu
"Syahadah Gadis Ateis" dengan "Salju Sakinah"
Lepas jumpa buku tu kt MPH.. Ana saja la pusing2 lagi tgk2 buku lain.. Sekali jumpa satu novel cinta ni.. Novel ni memang pemes giler waktu skolah menengah dulu.. Rasa Ana penah ada novel ni dulu.. tapi dok bertuka2 tangan.. last2 mmg tak jumpa langsung dah.. bila jumpa novel tu tadi.. punya la excited!! seb bek la tak terlompat2 kat situ..
Tajuk dia "Ombak Rindu" Ana pun terus la capai buku tu.. bila nak pi bayar.. jalan kalut2 tiba terlanggar satu rak.. terjatuh la 1 buku ni.. bila Ana kutip sempat gak la tengok tajuk dia "Pemilik Cintaku Setelah Allah dan Rasul" ermmmm.. menarik tajuk dia.. tak pikir panjang.. amik buku tu jugak terus pi kaunter bayaran..


Abis ja shopping2 kt MPH.. pi la round2 Alamanda ni lagi.. usha baju2 raya.. usha kasut raya.. kali ni mmg siyes usha je.. tapi sempat jugak la try.. tapi tak beli dah.. bila pikir ada byk lagi kasut yang tak dipakai2 kt umah..


Abis tu.. dalam pukul 4.30ptg tunggu abah mai amik.. padahal umah 5min je dari Alamanda tu.. bole ja jalan.. tapi tatau la.. sejak balik Msia ni jadi puteri lilin plak.. hehehe muka jadi merah padam kalau kena panas sket.. mengada2!

Friday, August 20, 2010

Suratan atau kebetulan

Layan lagu lama sat..
Lirik tu makan dalam jugak la :P

Sejak balik Msia.. ni la 1st time update blog
Nak kata bz sgt idak ler.. tapi semangat nak mengupdate tu takde

Ni pun saja ja.. kasi meriah sket blog ni.. takut bersawang plak



Sesuatu yang tak disangka
Seringkali mendatangi kita
Itukah suratan dalam kehidupan
Atau hanya satu kebetulan

Thursday, August 5, 2010

Menu ngarut + gile kasut -_-!

Kemalasan utk memasak melanda, skang ni makan tak tentu ke hala.. kalau lapar sgt.. capai je biskut.. sumbat 2-3 ketul terus kenyang.. sampai ke bila la nak mcm ni.. tapi hari ni cam smgt sket la kan nak masak2.. walaupun tak la beria.. 10 min siap!


Eierknoepfle (makanan tradisional org German) + Fisch Staebchen

ni la bekpes.. ni la jugak lunch..

(abes rajin la niee.. padahal bakar je :P)
Sesape tgk mesti tak slera kan.. makan camni.. tapi Ana selera je.. lapar punya pasal!
Nak kata on diet tak le plak.. berat tak le turun sgt..
stakat 0.1-0.2 kg jeee :P

Skang ni cam bz packing2 brg.. alamak.. part ni mmg plg tak suka la.. bila brg tak abes masuk lagi.. luggage dah full.. jenuh la nak pikir nak sumbat kt mana plak -_-"

Ni baru hadiah2 dan barang2 yang kwn2 pesan

Mende la yang Ana bawak balik ni.. tapi 5 psg kasut.. for sure.. itu tak leh ditinggalkan.. haha
itu dah amik suku space luggage tu.. mane tak penuh kann...
Tak campur lagi kasut2 utk mak.. adik.. siyes la Ana gile suka kasut.. pakainya tak.. yang Ana hentam ttp hari.. sandal bese gak.. Apsal nafsu kt kasut ni tinggi sangat.. sampaikan Ana ada 2 psg kasut yg sama jenis.. tapi warna je lain..

Nak bawak balik... err tak byk sgt kannn.. hoho


antara kasut yang terpaksa ditinggalkan.. kalau dpt space sbesar kontena.. sure Ana angkut balik dah

Mende la.. pasal kasut pun leh jadi entri... tapela.. ni entri khas utk peminat2 kasut je.. sape yang tak minat tu.. sure tak phm :P
Dapat duit scholar org suh buat makan.. ni pi beli kasut banyak2 wat paa...

Tuesday, August 3, 2010

Genap lagi seminggu..

Selasa depan insyaAllah, Ana akan bertolak tinggalkan bumi Alemania untuk selama2nya sebulan lebih.. Tadi pun dah siap shopping brg2 sket sebanyak utk orang2 kt Malaysia.. bese la.. walaupun ramai kata toksah la beli mcm2.. tapi nak wat mcm mana.. rasa tak sronok plak kalau tak beli pape :D tadi pi beli hadiah mak n ika..kali ni utk Asyraf tadela.. hahaha sep bajet!!

Kat Msia nnt macam ramai je orang nak ajak berjumpa.. so sesapa nak berjumpa tu.. wat le appointment awal2 yer.. takut jadual Ana penuh nanti.. haha bajet jeee :P
(padahal nanti Ana jadi penunggu je kat rumah tu)

Tapi bile balik Msia nanti.. ada 1 benda yg Ana akan rindu..
Muellermilch Erdbeere (Strawberry Milk Mueller)


hahaha mcm tade mende lain kan... tapi siyes la.. memang sedap.. minum ni je leh kenyang sejam.. huhu sejam je la kan.. pastu lapar le balik..

Sunday, August 1, 2010

Happy Birthday Abah~


1 Ogos.. hari ni besde Abah
Yang ke 43 (10 tahun dulu) hahaha
Muda lagi... :P

Apa eh hadiah Ana nak bagi...
Kire Ana pass sume exam ni.. kire hadiah la eh.. haha bole kan?

La ni.. memang siyes la Ana tatau nak wat apa kt bilik
Kadang2 sampai terlupa hari apa..
Punya la banyak sangat cuti..
Nak pack luggage macam awal sangat

Sok ngat nak pi carik la brg2 yg org pesan..