BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, June 20, 2010

Ujian Allah...


Sejak 2-3 hari ni...Ana terfikir...kenapa senang sangat jalan hidup Ana sekarang ni..semua berjalan lancar..macam takde masalah langsung..bukan Ana tak bersyukur..Alhamdulillah..sape yang tak gembira bila takde masalah..tapi..kesenangan ni buat Ana rasa takut..Allah memberi ujian pada hamba2 yang disayangi-Nya..tapi Ana??


Tadi..bangun je pagi...dushhh!!! ada 2-3 berita yang wat Ana sedih.. walaupun terjadi bukan pada diri Ana, cuma pada orang2 yg rapat dengan Ana..memang Ana sangat terasa..adakah ini ujian untuk Ana juga??tapi Alhamdulillah..semua berakhir dengan berita yg agak menggembirakan menjelang malam...

Lama gak Ana berfikir pasal ni..tiba2 Ana teringat apa yg pernah Ana dengar dulu... kesenangan juga adalah ujian dari Allah.. Ana takut nikmat yg Ana dapat sume ni sebenarnya adalah istidraj dari-Nya..bagi Ana ujian kesenangan ni lebih hebat..sebab manusia selalunya akan lalai, leka, lupa pada Allah..tetapi jika kesusahan melanda..cepat je manusia ingat Tuhan dan kembali pada-Nya..

Harap2 Ana dapat lepasi ujian ni.. cuma Dia Yang Maha Mengetahui..

Kesedihan dalam kegembiraan.. maybe tu apa yang Ana rasa sekarang ni..

---------------------------------------------------------------------------------
Edited

Lepas je Ana post entry ni..Ana mula nak start study..sambil2 tu tgk la cite..tiba2 tringin nak tgk cite
"The Message"
Sirah Nabi Muhammad saw

Ya Allah...betapa teguhnya iman umat2 terdahulu...
Betapa hebatnya ujian ke atas mereka..
Malu sangat dengan diri sendiri..
Apa sangat ujian yang Ana dapat berbanding mereka semua..
Tatau mcm mana nak tebus rasa malu pada Allah..


1 Gossips:

Husna'Nerra said...

ana...suka sangat entry ana yg ni..sbb saya pon rasa benda yg sama..~huhu..